إسعاد يونس في BIGTIME: لحظة ولادة أول حفيدة جالي هبل كتير - سعودي 365

0 تعليق ارسل طباعة

نعرض لكم زوارنا أهم وأحدث الأخبار فى المقال الاتي:
إسعاد يونس في BIGTIME: لحظة ولادة أول حفيدة جالي هبل كتير - سعودي 365, اليوم الاثنين 1 أبريل 2024 04:16 صباحاً

كشفت الفنانة إسعاد يونس عن تفاصيل وكواليس مثيرة في حياتها الشخصية.

وقالت في لقائها مع الإعلامي عمرو أديب والمطربة أصالة في بودكاست BIGTIME: «بتيجي لي لحظات ببقى نفسي أقعد بالأحفاد فببقى أوقات مش عايزة حاجة من الدنيا».

وتابعت إسعاد يونس: «عندي 3 أحفاد، هانيا ابنة نورهان وعلاء وأيلا أبناء عمر، ومع ولادة أول حفيدة جالي هبل».

وأوضحت إسعاد يونس: «أنا بمثل من سنة 1972 هل لو قلت لك عندي 46 سنة هتصدقني؟!، ليه أعمل كده؟ أنا سعيدة جدًا بالوقت اللي أنا فيه حاليًا».

واستطردت إسعاد يونس: «أنا مبسوطة جدًا بسني وفيه حاجات كتير تحررت منها، وفي أبريل المقبل هتم 74 سنة».

وكشفت الفنانة إسعاد يونس، تفاصيل اللحظات الأخيرة في حياة الفنانة الكبيرة سهير البابلي.

وقالت إسعاد يونس: «قفلتها بتاعت ربنا كده فهي كانت مسلمة أقدارها جدًا، وأنا كنت معاها على طول لحد قبل الوفاة بدقيقة».

وتابعت: «عملنا حديث مع بعض لما قيل أنها أرهقت جدًا، وعملنا فيديو على السوشيال ميديا، وقالت لي هنشتغل وهنرجع لكن صحيًا مكنتش هتقدر لكن كان لازم أشجعها».

بيتر ميمي: مكنش في اي إمكانيات داخل مصر أننا نعمل مسلسل الحشاشين 

تحدث المخرج بيتر ميمي عن كواليس التحضير لمسلسل الحشاشين الذي يتم عرضه في الفترة الحالية ضمن سباق مسلسلات رمضان 2024، مشيرا إلى صعوبات التحضيرات التي شاهدها العمل.

بيتر ميمي: مكنش في أي إمكانيات داخل مصر أننا نعمل مسلسل الحشاشين 

وقال بيتر ميمي خلال حلوله ضيفا على برنامج الراديو بيضحك والذي تقدمه الإعلامية فاطمة مصطفى على راديو 90: 90 في تصريحات رصدها موقع تحيا مصر: قعدنا سنتين ونص بنعمل في مسلسل الحشاشين ومكنش في أي إمكانيات في مصر إننا نعمل مسلسل الحشاشين بسبب أنه مفيش أعمال تاريخية في مصر وده خد مننا مجهود كبير في التحضير

وتابع حديثه عن مشاهد المعارك في مسلسل الحشاشين: اشترينا 20 حصان من نزلة السمان ودربناهم في اسبوعين وحرصنا أن مفيش ولا حيوان يتأذي في التصوير، إحنا صنعنا سيوف وخناجر وخيول متدربة فأتمنى اللي يجي بعدنا يعمل حاجات أفضل من مسلسل الحشاشين.

وأكد بيتر ميمي:  الممثلين بقالهم 7 شهور بيتدربوا على مشاهد المعارك في مسلسل الحشاشين ستات ورجال.

252.png
بيتر ميمي في ضيافة فاطمة مصطفى 

بيتر ميمي يكشف ضيوف شرف مفاجأة في مسلسل الحشاشين

وكشف المخرج بيتر ميمي عن ضيوف شرف مسلسل الحشاشين الذي من المقرر أن يكونوا مفاجأة للجمهور، مشيرا إلى الفنانة أمينة خليل والفنانة شيري عادل.

أما عن نهاية مسلسل الحشاشين، فتحدث عنها بيتر ميمي أيضا، مشيرا إلى أنه من بداية الحلقة 27 حتى النهاية سيتفاجيء الجمهور بأحداث ونهايات غير متوقعة على الاطلاق.

253.png
بيتر ميمي 

بيتر ميمي يوضح سبب استخدام اللغة العامية في مسلسل الحشاشين 

جدير بالذكر، أنه سبق وكشف بيتر ميمي عن سبب استخدام اللغة العامية بدلا من العربية في مسلسل الحشاشين، حيث قال: الحشاشين مسلسل تاريخي بالعامية المصرية.. الأحداث بين اتراك وفرس.. لما عملوه الاتراك اتكلموا تركي ولما عملوه الامريكان بيتكلموا إنجليزي.. احنا عاملينه في مصر والترجمة موجودة في كل بلد.. المسلسل بيتعرض في روسيا وامريكا وأكتر من بلد كل بلد بلغتها.. هم الڤيكنجز كانوا بيتكلموا إنجليزي؟ ولا ويليام والاس كان بيتكلم اللكنة الامريكية.

 

إخترنا لك

أخبار ذات صلة

0 تعليق